Dankzij eHealth kunnen patiënten de zorg die zij nodig hebben beter inpassen in hun dagelijks leven. Maar wat betekent dit voor zorgverleners? Een van de aanbevelingen uit de eHealth-monitor 2016 is dat zorgverleners patiënten actiever moeten stimuleren om online diensten te gebruiken. Waarom zou een zorgverlener die moeite doen? Welke meerwaarde heeft eHealth voor de manier waarop zorgverleners goede zorg leveren? En hoe kan een programma- of projectleider zorgverleners motiveren tot het gebruik van eHealth-diensten? ​

Bijeenkomst

Op 11 mei organiseren we de bijeenkomst Patiënt en zorgverlener: partners in eHealth. Tijdens deze bijeenkomst krijgen zorgverleners praktische handvatten aangereikt om draagvlak voor eHealth te vergroten in de eigen praktijk. Patiënten geven aan wat voor hun prettig werkt. Artsen uit alle clusters ontvangen 4 accreditatiepunten voor deelname aan deze bijeenkomst. Lees meer​ over de bijeenkomst, het programma en de mogelijkheid tot aanmelden.

Training van zorgverleners

Momenteel zijn wij in overleg over de ontwikkeling van een training/college Patientparticipatie en eHealth voor (toekomstig) zorgverleners. Heeft u hiervoor ideeën of bent u hierin als opleider geïnteresseerd? Laat het ons weten. 

​Contact

Wilt u meer informatie of heeft u nuttige ervaringen, inzichten of adviezen die u wilt delen over de meerwaarde van eHealth voor zorgverleners en patiënten? Laat het ons graag weten via patientparticipatie@nictiz.nl.

Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe publicaties over patiëntparticipatie en eHealth? En wilt u als een van de eersten uitgenodigd worden voor onze themabijeenkomsten? Meld u dan direct aan bij het platform Patiënt & eHealth.


reacties