blog photo

eHealth-monitor Nictiz en NIVEL

01-08-2017
0
Auteur(s)  :  Brabers, A., Swinkels, I., Lettow, B. van, Jong, J.
Soort publicatie  :  Rapport
Uitgever(s)  :  Nictiz;NIVEL
Bestand  : 
Trefwoord(en)  :  eHealth-monitor, eHealth

Zorggebruikers zien zowel positieve als negatieve kanten van het e-consult. 

Huisartsen en medisch specialisten bieden steeds vaker de mogelijkheid om via een website of e-mail een vraag te stellen: het e-consult. Toch wordt dit door zorggebruikers nog maar weinig gebruikt. Zorggebruikers zien zowel positieve als negatieve kanten van het e-consult, blijkt uit onderzoek uitgevoerd in 2017 in het kader van de jaarlijkse Nictiz en NIVEL eHealth-monitor. Meerwaarde van het e-consult zien ze vooral in dat je het kan doen als het je uitkomt en dat je de tijd hebt om na te denken over de vraag die je wilt stellen. Minder persoonlijk contact en minder mogelijkheden om door te vragen zien zorggebruikers als negatieve punten. Zorggebruikers die ervaring hebben opgedaan met het e-consult zijn positiever dan zorggebruikers zonder ervaring.





reacties